Bytte og retur nettbutikk


Returer for nettbutikk Swah.no


Er du ikke 100% fornøyd med ditt kjøp fra Swah.no? Vi aksepterer returer på varer som er i dens originale tilstand innen 14 dager fra dagen du mottar varen. Dette vil si at varen må være tilbake i butikk innen 14 dager fra dagen du hentet varen.
Merk at denne ikke er forhåndsbetalt, og det vil bli trukket 99,- fra refusjonen din. Ved store forsendelser som inneholder flere enn to varer, dunjakker, kåper og sko som er større og tyngre koster det 149,-.


Det er et ekspedisjonsgebyr på 49,- ved å levere den tilbake direkte i butikk.
Hvis du sender den på egen hånd med annet fraktselskap står du ansvarlig om pakken forsvinner eller ikke dukker opp. Sender du på eget ansvar kan du altså i verste fall risikere ugyldig retur og får ikke refundert pengene. Det må også sørges for at det er levering i butikk og ikke på posten eller lignende, da vi ikke har mulighet til å hente. 


Overtrer det 14 dager før den er tilbake i butikk fra den dagen du har mottatt den, vil du risikere at returen er ugyldig eller at det komme et ekstra forsinkelses og administrasjonsgebyr på sendingen på kr 99,- Du har selv ansvar for at pakken kommer frem i tide, og retur må bestilles via Swah sin supportmail: support@swah.no


VARENS TILSTAND
Enhver vare du returnerer må være i samme tilstand som du mottok den. Vi undersøker nøye alle sømmer og evt mangler, og fotograferer alle produkter før de blir sendt ut. Returnerte varer kan ikke være brukt, vasket eller endret på noen måte. Vær også forsiktig med bruk av sminke, deodoranter, kremer eller parfyme med prøving. Dette sjekkes grundig. Kommer plagget tilbake i uegnet stand, med duft, svettelukt, sminke eller sømmer som er skadet, vil returen være ugyldig. Hvis vi mottar en vare i uegnet tilstand, vil returen bli ugyldig og du vil få varen i retur uten forvarsel. Alle kjoler vil bli sendt ut med forseglingslapp. Er denne brutt vil det være en ugyldig retur. 

LAGER
Vi tar forbehold om at noen størrelser kan bli utsolgt, selv om de ligger i nettbutikken, da vi ikke benytter eksternt lager. Skulle noe bli solgt i butikk før vi rekker å pakke det til deg, kontakter vi deg med en gang vi legger inn ordren din. Vi minner om at ordren må bekreftes av oss før den er på vei. Du vil få en ordrebekreftelse når dette er gjort. Vi kansellerer da ordren din og refunderer beløpet umiddelbart. 

TRYKKFEIL
Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon på vår nettside skal være korrekt, men tar forbehold om feil eller mangler i produktbeskrivelser, priser eller annen informasjon som fremkommer på vår nettside.

DEFEKT VARE
Hvis du oppdager at et produkt du har mottatt hos oss har en defekt skal du ta kontakt med kundeservice så raskt som mulig med en formell klage, for å få en erstatningslevering eller, hvis det ikke er mulig, refundert pengene. Det samme gjelder hvis du oppdager at et produkt har blitt ødelagt gjennom transport eller hvis du oppdager andre avvik i leveringen, f.eks. at antall produkter er feil eller produkt modellen avviker fra bestillingen din. 
Hvis du ønsker å levere en klage må dette skje innen 7 dager etter levering. 

BYTTE
Send en mail til support@swah.no om du ønsker dette, så vi ikke belaster deg for frakt to ganger. 


Pakker som ikke blir hentet:
Pakker som sendes via Postnord og ikke hentes innen fristen blir returnert til oss. For alle ordrer som ikke hentes forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 249,-. Vi kansellerer også automatisk ordren når vi mottar den.


Klikk og hent
Vi har ingen deponering eller åpent kjøp, men tilbyr fem dagers bytterett evt tilgodelapp. Varer som ikke blir hentet innen syv dager, blir refundert, og belagt et ekspedisjonsgebyr på kr 99,- Du kan kontakte oss på support@swah.no om du trenger lenger hentetid. Ved klikk og hent, gjelder butikkens egne retur- og bytteregler.


Kansellering av ordre
Ved kansellering av ordre som ikke allerede er sendt ut av butikk, vil ikke frakt bli tilbakebetalt, og ved fri frakt vil fraktgebyr på bestillingen på kr 89 trekkes fra kjøpssummen. Ved kansellering av klikk og hent, vil det ligge et kanselleringsgebyr på kr 49,-


 VARER SOM IKKE KAN RETURNERES: 
Grunnet hygieneårsaker kan ikke strømpebukser, badetøy, øredobber, smykker, hårklemmer, kosmetikkprodukter og munnbind returneres. Dersom nevnte produkter blir returnert til oss vil varene bli tilbakesendt til deg. Du vil bli ytterligere belastet 99,- for returfrakt.


SALGSVARER
Vi aksepterer også returer på salgsvarer som er i dens originale tilstand innen 14 dager fra dagen du mottar varen. Samme regler gjelder som nevnt over på ordinære varer.
 
DETTE GJØR DU VED EN RETUR:
Dersom du ønsker å returnere din vare, send oss en epost med ordrenummer til support@swah.no. Du vil få tilsendt din returlapp tilsendt fra vårt fraktselskap cargonizer på mail innen 24 timer. ( Ved helg, helligdag eller høysesong må det påberegnes ekstra tid ) 

( Sjekk søppelmail også, returetikett kommer fra vårt fraktselskap cargonizer/Logistra )

- Skriv ut din returseddel
- Lever pakken til nærmeste PostNord utleveringssted. Merk at pakken ikke kan sendes med Bring eller andre transportører eller legges i postkasse. 
 
TILBAKEBETALING
Når returen din blir godkjent, vil vi tilbakebetale pengene på samme betalingsmåte som ved bestilling av ordren. 
Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Returer kan ta opptil 14-21 dager å mottas og behandlet. Når returen er behandlet og godkjent vil du få tilbakebetalt pengene på samme måte som ved bestilling. Det kan ta opptil 5 virkedager før pengene er inne på konto, avhengig av betalingsmåte.  Har du betalt med Klarna må du selv ta kontakt med dem for å utsette betaling om returen tar lenger tid. 

Kontaktskjema